SCMP: Editor's Sacking Prompts Senior Advisers to Resign

December 1, 2004

In October 2004, several sources reported that Xiao Weibin, editor-in-chief of the magazine "Tong Zhou Gong Jin," was fired for publishing an interview with former Guangdong Party leader Ren Zhongyi. The South China Morning Post (subscription required) now reports that five of the six members of the advisory board for Tong Zhou Gong Jin, including Ren Zhongyi, have resigned in protest at the sacking.